Runeskrift

Musikken

RUNESKRIFT er titlen på en korsuite af Jakob Høgsbro. Musikken er i lidt utraditionel stil men samtidig let tilgængelig. Der er 2-3 damestemmer og 1 herrestemme. Titlen RUNESKRIFT skyldes, at teksterne er af en digter, vi i øvrigt ikke møder så meget i korkredse, nemlig Rune T. Kidde, som har skrevet disse både poetiske og humoristiske tekster under titlerne Blå himmelhunds morgen, Kejser og kæltring, Svalegang i Tjørnegade, Nu og Sværmeri.

Komponisten har samlet kaldt sangene ”En hyldest til livet”.

Korsuiten RUNESKRIFT var bestilt til Danske Folkekors Landsstævne 2017, hvor de mange sangere havde stor glæde af at synge den og ikke mindst af at synge under ledelse af det stærkt smittende dejlige musikmenneske, Jakob Høgsbro.

Øvefiler klik her

I fornemt selskab

Til den afsluttende koncert vil vi komme i bedst mulige selskab, idet vi skal optræde sammen med 5 af vores ypperste musikere, nemlig en strygekvintet af 5 medlemmer af DR Symfoniorkestret. Der sniger sig også en saxofon ind med en solo, idet Jakob jo mestrer dette instrument.

Weekendens program.

Lørdag den 2. november kl. 10.00 - 16.00:
           Korprøve på Hedehusene Skole, Græshøjvej 4, 2640 Hedehusene

Søndag den 3. november kl. 10.00 - 13.00:
           Korprøve på Hedehusene Skole

Kl. 13.00:              Frokostpause

Herefter flytter vi til Fritidscentret Hedehuset, Hovedgaden 371, Hedehusene, hvor vi hjælpes ad med at gøre salen klar til videre prøve og koncert.

Kl. 14.00: Prøve med musikere

Kl. 16.00 Koncert (Varighed ca. 1 time)

Også i koncerten

Som 1. del af koncerten vil visesanger Jeanett Ulrikkeholm synge de 5 nye danske sange som Danske Folkekor har udgivet i år i hæfte med titlen

Syng i kor om Danmark

og udsendt til alle medlemmer til henholdsvis personadresser og koradresser. Når sangene ved denne lejlighed kan opføres solo, skyldes det, at de i hæftet er trykt i både korudgaver og med melodinoder og becifring.Jeanett akkompagnerer normalt sig selv på guitar, lut ellercello. Denne dag har hun akkompagnatør med

Tilmelding m. m.

Begge dage medbringer man egen frokost, medens eftermidddagskaffen begge dage serveres friskbrygget.

Deltagerpris er kr. 250,00 incl. noder. Noderne sendes ud 2-3 uger før stævnet, og de vil kunne hjælpe til god forberedele i selskab med øvefiler, som vil kunne findes på www.folkekor.dk

Tilmelding: Senest den 20. september Tilmelding klik her
Betaling: Senest den 20. september til reg.2510 konto 8185 629 520   (Bem. kontonummer på papir-indbydelsen er ikke korrekt!)

Ved tilmelding og betaling benyt telefonnummer som reference.

HUSK at anføre stemme S, A, T eller B

Kontakt runer@folkekor.dk

Sjællandske Folkekor er en afdeling af