Kursus i at skrive ansøgninger

DEN PROFESSIONELLE ”AMATØR” ANSØGNING

 

Har du brug for at skrive en ansøgning til fx den årlige uddeling af midler til amatørmusikken, private fonde eller kommunen? Så har du nu mulighed for at få nogle enkle og effektive redskaber på et tema-møde i AKKS.

INDHOLD

På tema-mødet vil AKKS’ sekretariatsleder Susan Fazakerley, der i 4 år var ansat til at vejlede i fundraising i Dansehallerne, give en kort gennemgang af de vigtigste byggesten i en ansøgning:

  • Hvad skal du gøre dig klart om modtageren af ansøgningen, inden du skriver?
  • Hvorfor er det ikke er nok, at skrive det samme som sidste år?
  • Hvordan formidler du, hvorfor netop dit projekt eller din aktivitet er støtteværdig?
  • Hvordan får du fortalt den gode historie om din forening?

Efter Susans gennemgang, der vil vare omkring 1 time, vil der blive mulighed for at arbejde på sin egen ansøgning eller ansøgningside, inden vi sammen gennemgår den i plenum.

Afslutningsvis samler Susan op på hovedpointerne.

 

HVOR OG HVORNÅR

Fredag den   7. april 2017 kl. 17 – 20.30  på AKKS kontor i Farvergade 27A 2. sal i København
Lørdag den 20. maj  2017 kl. 11 – 14.30  i Århus i DGI-Huset, Værkmestergade 17 i Århus.

 

PRAKTISK INFORMATION

Temamøderne varer hver især 3 ½ time og der serveres te/kaffe/vand og en sandwich undervejs.
Du tilmelder dig ved at skrive til akks@akks.dk
Du må meget gerne medbringe en bærbar computer.

Prisen er 250 kr. pr. person, der betales når din tilmelding er bekræftet.

Deltageren afholder selv udgifter til transport.

Deadline for tilmelding til mødet i København er: 1. april 2017
Deadline for tilmelding til mødet i Århus er: 19. april. 2017

OBS! Der kan max. deltage 10 personer på hvert møde. Møderne gennemføres ikke, hvis der er under 6 personer.